Attributes | Values |
---|
rdf:type
| |
https://data.mff.c...í-místa/fakulta
| |
dct:description
| - VŘ je vypsáno na pozici ředitele/ředitelky vznikajícího Ústavu historie. Popis pozice: řízení a organizace pedagogické a tvůrčí činnosti ústavu odpovědnost za pedagogické a tvůrčí činnosti ústavu odpovědnost za hospodárné využívání finančních prostředků fakulty, se kterými ústav disponuje odpovědnost za administrativní provoz ústavu výuka (dle odborného profilu pracovníka a studijních programů realizovaných ústavem) vedení kvalifikačních prací rozvíjení vlastního výzkumného programu a tvůrčí činnosti podíl na dalších činnostech ústavu mzdové zařazení AP2/AP3/AP4 V případě, že ve výběrovém řízení uspěje uchazeč/ka, který/á není stávajícím akademickým pracovníkem FF UK, bude s tímto/touto uchazečem/uchazečkou uzavřena pracovní smlouva na pozici akademického pracovníka FF UK a následně bude děkankou fakulty jmenován/a do funkce ředitele/ky Ústavu historie. V případě úspěchu uchazeče/uchazečky, který/á je stávajícím akademickým pracovníkem FF UK, bude tento/tato uchazeč/ka jmenován/a děkankou fakulty do funkce ředitele/ky Ústavu historie. Děkan FF UK si vyhrazuje právo zrušit výběrové řízení kdykoli v jeho průběhu. (cs)
- The competition is open for the position of Director of the Institute of History. Job description: Management and organisation of pedagogical and creative activities of the Institute Responsibility for pedagogical and creative activities of the Institute Responsibility for the economical use of faculty funds available to the Institute Responsibility for the administration of the Institute Teaching (according to the professional profile of the employee and study programmes implemented by the Institute) Management of qualification theses Development of in-house research programme and creative activities Participation in other activities of the Institute Pay band: AP2/AP3/AP4 In the event that a candidate who is not an existing academic employee of the Faculty of Arts of Charles University successfully passes the hiring procedure, an employment contract for the position of academic employee of the faculty will be concluded with this candidate and he/she shall subsequently be appointed to the position of Director of the Institute of History by the Dean of the Faculty. In the event that a candidate who is an existing academic member of staff of the faculty is successful, this candidate will be appointed to the position of Director of the Institute of History by the Dean of the Faculty. The Dean of the Faculty of Arts reserves the right to cancel the hiring procedure at any time while it is ongoing. (en)
|
https://data.mff.c...ofil-výzkumníka
| |
https://data.mff.c...xess-vědní-obor
| |
https://data.mff.c...raxess-program-eu
| |
https://slovník.g...ástup-dle-dohody
| |
schema:applicationContact
| |
schema:eligibilityToWorkRequirement
| |
schema:employmentType
| |
schema:hiringOrganization
| |
schema:identifier
| |
schema:jobStartDate
| |
schema:qualifications
| - Completed doctoral studies in the field of historical sciences and at least five years of experience at an academic or research institution Respected scholar in the domestic and foreign context Optimally, a professor, associate professor, or assistant professor, or the holder a corresponding academic title from a foreign university in the field of historical sciences Previous pedagogical, research and other creative activities in the required field of study Comparative or interdisciplinary professional focus is an advantage Proficiency in written and spoken Czech, proficiency in written and spoken English and knowledge of other languages are an advantage Organisational and communication skills Managerial skills and/or experience in leading research teams or professional workplaces are an advantage Experience in dealing with research projects and grants is an advantage Concept for the development of the Institute (preparation min. 3 years in advance, maximum length 10 pages), which will elaborate on the key areas of pedagogical and research activity cultivated at the existing historical Institutes of the Faculty of Arts of Charles University, in its entire chronological (from the Middle Ages to the present), geographical (from Czech and Central European to global history) and methodological (from political history through cultural history to social and economic history) scope. The concept, which will also be publicly presented to future employees of the Institute of History as part of the competitive hiring procedure, includes in particular: Opinion on the advantages and problems of the existing concept and implementation of teaching at existing historical Institutes Development of pedagogical activities, with an emphasis on the accreditation balance sheet of undergraduate and postgraduate studies and the habilitation and appointment procedure for the Institute In this regard, specifically, the director's opinion on: a) the chronological and factual span of history, b) the concept of Czech general, economic and social history as axes of the interpretation of history, c) the future role of applied/professional orientations cultivated at the institute, i.e. teaching and museum studies Establishment of a new institute and its functioning, including a concept for the internal organisation of the workplace Development of scientific and research activities in a wide range of areas of long-term focus cultivated at the Faculty of Arts of Charles University, taking into account modern global trends Development of international cooperation of the Institute in the field of teaching and research Prospects for further possibilities for workplace development (project activities, personnel development, inter-faculty cooperation, third role)
|
schema:title
| - Ředitel/ka ústavu – akademický pracovník - profesor/docent/odborný asistent - Ústav historie (cs)
- Director of the Institute – member of academic staff - Professor/Associate Professor/Assistant - Institute of History (en)
|
schema:validThrough
| |
https://data.mff.c...ní-přihlášek
| - Písemně poštou/osobně: Přihlášku (ke stažení zde) se všemi přílohami zašlete poštou nebo doručte osobně na adresu: Bc. Jana Martinková, Osobní oddělení FF UK, nám. Jana Palacha 1/2, 116 38 Praha nebo e-mailem: Přihlášku (ke stažení zde) se všemi přílohami zašlete e-mailem na adresu jana.martinkova@ff.cuni.cz Pokud je požadován rámcový plán vědeckého rozvoje, musí směřovat k zahájení habilitačního řízení nejpozději do devíti let od předpokládaného počátku pracovního poměru. Komise může podle vlastního uvážení pozvat všechny nebo vybrané uchazeče k dalšímu kolu výběrového řízení, tedy k pohovoru. Na základě podání přihlášky do výběrového řízení zpracovává FF UK osobní údaje uchazečů v souladu s příslušnými právními předpisy a dalšími předpisy UK. Informace o zpracování osobních údajů jsou dostupné zde: https://cuni.cz/UK-9056.html Děkan FF UK si vyhrazuje právo zrušit výběrové řízení kdykoli v jeho průběhu. Každý účastník výběrového řízení nese své náklady samostatně a nevzniká mu nárok na jejich úhradu. (cs)
- Submission by mail or in person: The Application (download here) with all its attachments can be sent by mail or delivered in person to the following address: Bc. Jana Martinková, Human Resources Dept., FF UK, nám. Jana Palacha 1/2, 116 38 Praha, Czech Republic or Submission by e-mail: The application (download here) with all its attachments can be sent by e-mail to the address jana.martinkova@ff.cuni.cz If the career development plan is required, it must aim to commence the habilitation procedure (procedure for the granting of associate professorship) no later than nine years after the expected beginning of employment. Based on the committee’s decision, either all applicants or selected applicants only will be invited to the second round of the competition, i.e. an interview. Based on the submission of an application in the hiring procedure, the Faculty of Arts of Charles University will process the personal data of applicants in accordance with the relevant legal regulations and other regulations of Charles University. Information on the processing of personal data is available here: https://cuni.cz/UK-9056.html The Dean of the Charles University Faculty of Arts reserves the right to cancel the selection procedure at any time during its course. Each participant in the selection procedure bears his/her own costs and is not entitled to reimbursement. (en)
|
https://data.mff.c...ihlášek-v-html
| - Písemně poštou/osobně: Přihlášku (ke stažení zde) se všemi přílohami zašlete poštou nebo doručte osobně na adresu: Bc. Jana Martinková, Osobní oddělení FF UK, nám. Jana Palacha 1/2, 116 38 Praha
nebo
Pokud je požadován rámcový plán vědeckého rozvoje, musí směřovat k zahájení habilitačního řízení nejpozději do devíti let od předpokládaného počátku pracovního poměru.
Komise může podle vlastního uvážení pozvat všechny nebo vybrané uchazeče k dalšímu kolu výběrového řízení, tedy k pohovoru.
Na základě podání přihlášky do výběrového řízení zpracovává FF UK osobní údaje uchazečů v souladu s příslušnými právními předpisy a dalšími předpisy UK. Informace o zpracování osobních údajů jsou dostupné zde: https://cuni.cz/UK-9056.html
Děkan FF UK si vyhrazuje právo zrušit výběrové řízení kdykoli v jeho průběhu. Každý účastník výběrového řízení nese své náklady samostatně a nevzniká mu nárok na jejich úhradu. (cs) - Submission by mail or in person: The Application (download here) with all its attachments can be sent by mail or delivered in person to the following address: Bc. Jana Martinková, Human Resources Dept., FF UK, nám. Jana Palacha 1/2, 116 38 Praha, Czech Republic
or
If the career development plan is required, it must aim to commence the habilitation procedure (procedure for the granting of associate professorship) no later than nine years after the expected beginning of employment.
Based on the committee’s decision, either all applicants or selected applicants only will be invited to the second round of the competition, i.e. an interview.
Based on the submission of an application in the hiring procedure, the Faculty of Arts of Charles University will process the personal data of applicants in accordance with the relevant legal regulations and other regulations of Charles University. Information on the processing of personal data is available here: https://cuni.cz/UK-9056.html
The Dean of the Charles University Faculty of Arts reserves the right to cancel the selection procedure at any time during its course. Each participant in the selection procedure bears his/her own costs and is not entitled to reimbursement. (en) |
https://data.mff.c...et-hodin-týdně
| |
https://data.mff.c...a-dobu-neurčitou
| |
https://data.mff.c...ísta/vypisovatel
| |
https://data.mff.c...ní-přihlášky
| |
https://data.mff.c...sta/zveřejněno
| |
https://data.mff.c...a/úvod-inzerátu
| - Děkan Filozofické fakulty Univerzity Karlovy vypisuje výběrové řízení na obsazení pracovního místa s termínem podání přihlášek31.3.2025 (cs)
- The dean of the Faculty of Arts, Charles University, invites applications for job vacancy with a deadline for applicationsMarch 31, 2025 (en)
|
https://data.mff.c...ovaná-expertíza
| |
https://data.mff.c...vané-vzdělání
| |
https://data.mff.c...zyková-dovednost
| |
https://slovník.g...jem/doba-trvání
| |